Правилнинк о другим критеријумима за утврђивање општег интереса

ПРАВИЛНИК

О БЛИЖИМ КРИТЕРИЈУМИМА ЗА УТВРЂИВАЊЕ ОПШТЕГ ИНТЕРЕСА У

ОБЛАСТИ СПОРТА

(„Сл. гласник РС“, бр. 39/2006)

Члан 1

Овим правилником уређују се ближи критеријуми за утврђивање општег интереса

који се остварује програмима организација у области спорта (у даљем тексту:

организација), критеријуми за финансирање развоја врхунског спортског

стваралаштва и ближи критеријуми за финансирање изградње, опремања и

одржавања спортских објеката од интереса за Републику Србију.

Члан 2

Општи интерес у области спорта утврђен законом остварује се програмима

организација, у складу са критеријумима утврђеним овим правилником.

Члан 3

Критеријуми који се односе на организацију која подноси предлог програма јесу:

1) да је регистрована у складу са законом;

2) да има седиште у Републици Србији;

3) да је директно одговорна за припрему и извођење програма;

4) да је са успехом реализовала одобрени програм из претходне године и да је

поднела детаљан извештај о његовој реализацији, укључујући доказе о наменском

трошењу добијених средстава;

5) да испуњава, у складу са законом, прописане услове за обављање делатности

које су у вези са предлогом програма;

6) да није у поступку ликвидације, стечајном поступку или под привременом

забраном обављања делатности;

7) да није у последње три године правноснажном одлуком кажњена за прекршај

или привредни преступ везан за њену делатност;

8) да нема блокаду рачуна, пореске дугове или дугове према организацијама

социјалног осигурања.

Критеријуми из става 1. овог члана односе се и на организације – партнере које

учествују у креирању и реализацији програма и које добијају средства из буџета

Републике Србије.

Одредба става 2. овог члана не примењује се на организације – сараднике које су

укључене у програм као један од учесника, али не добијају средства из буџета

Републике Србије.

Члан 4

Критеријуми у погледу квалитета, односно природе и садржине предлога програма

јесу:

1) да је у оквирима општег интереса у области спорта, утврђеног законом; 2) да је од националног значаја, односно од интереса за Републику Србију или од

ширег регионалног значаја;

3) да је у складу са законом, општим актима организације и спортским правилима

надлежног савеза у области спорта;

4) да има значајан и дуготрајан утицај на развој спорта у Републици Србији;

5) да има високу сразмеру између учинка и коштања пројекта;

6) да не постоји никаква сумња у могућност реализовања програма;

7) да предвиђа ангажовање одговарајућег броја учесника у програму и потребне

ресурсе за реализацију програма;

8) да се, по правилу, реализује у текућој години;

9) да је програмом предвиђено, у случају да реализовање програма захтева да

носилац програма ангажује неког подизвођача, односно помоћника у некој од фаза

реализације, да се избор изврши у складу са законом којим су уређене јавне

набавке (ако је носилац програма индиректни буџетски корисник), односно по

моделу који се примењује код јавних набавки – за организације у области спорта

које нису индиректни буџетски корисници.

Члан 5

Критеријуми у погледу трошкова реализације програма јесу:

1) да су оправдани, стварни и у непосредној вези са циљевима реализације

програма (оправдани директни трошкови);

2) да административни додатни трошкови носиоца програма за потребе реализације

програма не прелазе, по правилу, 10% од директних оправданих трошкова

реализације програма (оправдани индиректни трошкови).

Оправдани директни трошкови нарочито обухватају следеће трошкове: трошкови

зарада за запослене укључене у реализацију пројекта (бруто зарада), с тим да

зараде не смеју да прелазе уобичајене зараде у организацији; трошкови путовања и

дневнице за лица која учествују у реализацији програма, уз услов да не прелазе

уобичајене трошкове; трошкови куповине опреме и плаћање услуга (нпр. хотелске

услуге), под условом да цене одговарају тржишним вредностима и да је куповина

опреме неопходна за имплементацију програма; канцеларијски трошкови;

трошкови подуговорања; трошкови изнајмљивања простора и опреме; хонорари

лица која учествују у реализацији програма; транспорт опреме; други трошкови

који су неопходни за реализацију програма – ширење информација, финансијска

провера, превод, штампање, осигурање, финансијске услуге, комуникације,

спортско-медицинско и спортско-стручно и научно саветовање, набавка стручне

литературе.

Оправданим трошковима не сматрају се следећи трошкови: дугови и покривање

губитака или задужења; каматна задужења; трошкови куповине земљишта и зграда,

осим када је то неопходно за реализацију програма; трошкови губитака због

промена курса валута на финансијском тржишту; трошкови пореза, укључујући и

ПДВ, осим у случају да крајњи корисници одобрених средстава не могу да их

поврате а прописи предвиђају повраћај новца; куповина алкохолних пића и дувана;

куповина поклона.

Члан 6

Финансирање програма којима се развија врхунско спортско стваралаштво врши се

у складу са следећим критеријумима: 1) да су испуњени критеријуми из чл. 3 – 5. овог правилника;

2) између програма учешћа на спортским приредбама, приоритет имају програми

који се односе на спортске приредбе које су вишег ранга;

3) између програма учешћа на великим међународним спортским приредбама,

приоритет имају програми чијом реализацијом се очекује постизање пласмана

наших спортиста у прву трећину такмичара по резултатима;

4) приоритет имају програми републичких гранских савеза, при једнаким условима.

Члан 7

Финансирање програма изградње, опремања и одржавања спортских објеката врши

се у складу са следећим критеријумима:

1) да су испуњени критеријуми из чл. 3 – 5. овог правилника;

2) да за планиране активности постоји потребна документација у складу са законом

којим се уређује планирање и изградња објеката;

3) да спортски објекат испуњава прописане услове;

4) да је у питању спортски објекат који је од посебног значаја за развој спорта на

ширем подручју Републике Србије, нарочито с обзиром на регионалну

распрострањеност, мултифункционалност, могућност организовања великих

спортских такмичења, обим коришћења и број корисника, као и развијеност

јединице локалне самоуправе на чијој територији се налази;

5) да је у питању економски одржив спортски објекат;

6) степен завршености започетих радова;

7) могућност да новопланирани или започети радови буду завршени до краја текуће

године;

8) постојање улагања из градских, општинских и других извора финансирања и

спремност и могућност за улагање сопствених средстава;

9) да је програмом предвиђено да ће се уступање грађења, односно извођења

појединих фаза радова, обезбеђивање техничке документације, стручног надзора,

као и опреме, извршити у складу са законом којим су уређене јавне набавке (ако је

носилац програма индиректни буџетски корисник), односно по моделу који се

примењује код јавних набавки (ако носилац програма није индиректни буџетски

корисник).

Члан 8

Процена квалитета програма и финансијско вредновање програма врши се према

критеријумима који су подељени на секције и подсекције, с тим да свака

подсекција има оцену (бодове) између 1 и 5, и то: 1 – веома лоше; 2 – лоше; 3 –

одговарајуће; 4 – добро; 5 – веома добро.

Приоритет при одобравању средстава имају програми са највише бодова.

Ако је укупан збир у секцији 1 нижи од оцене `одговарајуће` (12 бодова), предлог

програма се искључује из процеса процене квалитета и финансијског вредновања.

Ако је укупан збир у секцији 2 нижи од оцене `одговарајуће` (15 бодова), предлог

програма се искључује из процеса процене квалитета и финансијског вредновања.

Критеријуми из става 1. овог члана садржани су у Табели вредновања, која је

одштампана уз овај правилник и чини његов саставни део.

Члан 9

Уколико је више савеза у истој грани спорта поднело предлог програма, финансира

се програм само једног савеза, у складу са законом. Избор савеза из става 1. овог члана врши се нарочито на основу критеријума у

погледу: унутрашње организованости савеза, броја учлањених организација и

спортиста, економске снаге, медијског и друштвеног утицаја, приступачности,

националне и међународне традиције и организованости, као и спортских

резултата.

Члан 10

Овај правилник ступа на снагу осмог дана од дана објављивања у `Службеном

гласнику Републике Србије`.

Табела вредновања

Секција Максимални резултат

1 2

1. Финансијски и оперативни капацитет 20

1.1 Да ли подносилац програма и партнери имају довољно искуства у вођењу

програма 5

1.2 Да ли су подносилац програма и партнери организационо одрживе организације

5

1.3 Да ли подносилац програма и партнери имају довољно стручности за вођење

програма, укључујући особље, опрему и способност за управљање финансијским

средствима током реализације програма 5

1.4 Да ли подносилац програма има довољно стабилне и довољне изворе

финансирања 5

2. Релевантност 25

2.1 Конзистентност програма са општим интересом у области спорта утврђеним

законом и критеријумима утврђеним овим правилником 5

2.2 Значај реализације програма за развој спорта у Републици Србији или

постизање врхунских спортских резултата 5

2.3 Колико су јасно дефинисани и стратешки одабрани субјекти који су везани за

програм, односно посредници, крајњи корисници, циљне групе 5

2.4 Да ли су потребе циљне групе и крајњих корисника јасно дефинисане и добро

одмерене и да ли им програм прилази на прави начин 5

2.5 Да ли програм поседује додатне квалитете, посебно у погледу унапређења

бављења спортомжена, деце и инвалида, заштите здравља спортиста, унапређења

стручног рада и структурних промена у области спорта 5

3. Методологија 30

3.1 Да ли су планиране активности одговарајуће, практичне и доследне циљевима и

очекиваним резултатима 5

3.2 Колико је компактан целокупан план програма 5

3.3 Да ли су учешће партнера и његово ангажовање у реализацији програма добро

одмерени 5

3.4 Да ли је учешће циљне групе и крајњих корисника и њихово ангажовање у

реализацији програма добро одмерено 5

3.5 Да ли је план реализације програма добро разрађен и изводљив 5

3.6 Да ли предлог програма садржи индикаторе успешности програма који се могу

објективно верификовати 5

4. Одрживост програма 15 4.1 Да ли ће активности предвиђене програмом имати конкретан утицај на циљне

групе 5

4.2 Да ли ће програм имати вишеструки утицај 5

4.3 Да ли су очекивани резултати програма развојно, институционално и

финансијски одрживи 5

5. Рационалност трошкова 10

5.1 Да ли је однос између процењених трошкова и очекиваних резултата

задовољавајући 5

5.2.Да ли је предложени трошак неопходан за имплементацију програма 5

Максимални укупни резултат 100 .

Оставите коментар

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *

Scroll to Top